Onderhoud & Support

Jouw nieuwe topwebsite is live. Maar hoe zit het met de beveiliging van je website?
En wat met aanpassingen?

Website onderhoud

Het onderhouden van je website is erg belangrijk. Technisch onderhoud is noodzakelijk om jouw website up to date te houden, maar ook om deze te beveiligen tegen hackers. Én tegen het offline gaan van je website.
VIRTIBO beschermt je WordPress website tegen hackpogingen, aanvallen en malware. Ik doe het maximale om je website optimaal te beveiligen.

Jij kunt dit natuurlijk ook perfect zelf doen. Echter leert de ervaring dat je hier meestal niet aan toe komt omdat je andere prioriteiten hebt. Herkenbaar? Ik neem je dit graag uit handen.

Wat houdt dat onderhoud in?

Een WordPress website is net als software. Je kan het vergelijken met je Windows- of Apple besturingssysteem. Die software wijzigt regelmatig waardoor je vaak updates moet uitvoeren (die niet altijd vlekkeloos verlopen).

Tijdens een onderhoud ga ik bepaalde zaken voor je doen:

  • Ik installeer alle updates die er voor jouw website uitgebracht zijn;
  • Zowel plugins als WordPress zelf worden ge-updated;
  • Ik zorg ervoor dat er een back up van je website is (moest er toch een keer iets mis gaan).

Maar naast de technische zaken, neem ik ook een kijkje naar je website zelf: ben je goed bezig met het aanpassen van teksten, werken je links nog allemaal, ga je correct om met afbeeldingen? Want ik sta je graag bij met advies!

Technology trust is a good thing, but control is a better one.

Prijzen Onderhoudspakketten

MINI

35
/Maand
  • Update WordPress: maandelijks
  • Update Thema: maandelijks
  • Updaten Plugins: maandelijks
  • Back-up Website: maandelijks
  • Check/herstel van Links
  • Spam verwijderen
  • Malware Scan

MAXI

45
/Maand
  • Update WordPress: wekelijks
  • Update Thema: wekelijks
  • Update Plugins: wekelijks
  • Back-up Website: wekelijks
  • Check/herstel van Links: wekelijks
  • Spam verwijderen: wekelijks
  • Malware Scan: wekelijks
Meest gekozen

Goed om te weten

  • 21% BTW
  • Aanpassingen (bv. tekst, afbeeldingen,etc.) aan je website. Hiervoor kijk je best bij support.
  • De onderhoudspakketten zijn exclusief eventuele bijkomende kosten voor het oplossen van mogelijke problemen die tijdens updates naar voren komen. Uiteraard informeer ik je vooraf wat er moet gebeuren en wat de verwachte kosten daarvan zijn.
  • Minimum looptijd is zes maanden
  • Wordt automatisch verlengd
  • Opzegtermijn bedraagt 1 maand (ten vroegste vanaf maand vijf dus). Opzeggen doe je schriftelijk.
  • Onderhoudscontracten zijn voor WordPress websites zonder extensies. Voor meer complexe sites (bijv. met een Woocommerce webshop) en sites met complexe plugins of die om een andere reden meer werk zijn qua onderhoud geldt een ander tarief. Voor meer informatie en/of een offerte, neem dan contact met mij op.

Als er sprake is van betaalde plugins dan is de gangbare looptijd van de licentie 1 jaar. Na dat jaar is in de meeste gevallen de plugin nog wel te gebruiken, maar kan deze niet meer ge-update worden en vervalt support. Plugins die niet up to date zijn vormen een beveiligingsrisico. Het is dus aan te raden ten alle tijde terug een licentie aan te schaffen. Deze kosten zijn voor eigen rekening.

Bovenstaande prijzen zijn van toepassing op WordPress websites die door VIRTIBO gemaakt zijn. Indien de website niet door VIRTIBO is gemaakt, zal de website eerst gescand worden om de mate van complexiteit van onderhoud te bepalen. Dit brengt éénmalige kosten met zich mee (€70 excl. btw).

  • De eerste zes maanden worden voor de start van de samenwerking gefactureerd.
  • Na de eerste zes maanden worden de onderhoudscontracten maandelijks, voorafgaand aan de periode, gefactureerd.

Support

Druk bezig? Grote kans dat je geen tijd hebt om zelf content aan te passen. Een website bijhouden hoeft geen hard werk te betekenen. Laat het gerust aan mij over. Ik pas jouw content aan en jij hebt nergens meer naar om te kijken. Natuurlijk ook allemaal toepasbaar op je webshop of je online leeromgeving!

Voorbeelden van aanpassingen

Anything is possible when you have the right people there to support you.

Die support, wat kost dat?

Mijn standaard uurtarief is €70 per uur (excl. BTW). In een uur tijd kan ik veel voor je doen. Laten we het gewoon een keer proberen. Bevalt het je, dan kunnen we op uurbasis blijven werken, of je neemt een abonnement. Perfect dus als je enkel wat kleine of éénmalige projecten door mij wil laten doen.

Als je wat vaker of wat meer support nodig hebt, dan bied ik je ook 2 andere mogelijkheden aan:

VIRTIBO-kaart

De VIRTIBO-kaart kan handig zijn als je nog niet precies weet hoeveel uren per week of per maand je mij nodig hebt. Wat natuurlijk heel normaal is!
Als je deze kaart koopt dan kan je mij 10 uur inzetten aan een verminderd uurtarief (€65 excl. BTW). Je schakelt mij dan alleen in op die momenten dat je het ook ècht nodig hebt, mits goede afspraken natuurlijk.
Deze kaart is 3 maanden geldig. Facturatie gebeurt vooraf.

Abonnement

Wanneer je regelmatig van mijn support gebruik wilt maken is een abonnement met een bepaald aantal uren per week/maand de meest voordelige optie. Je betaalt dan een uurtarief van €60 excl. BTW (minimum 8 uur per maand).
Met een abonnement ben je verzekerd dat ik deze uren elke week/maand beschikbaar voor jou ben. Samen maken wij afspraken over het aantal uren en de standaard werkzaamheden.
Een abonnement wordt voor minimaal 3 maanden afgesloten en is daarna per maand opzegbaar.

Prijzen Support

UURTARIEF

Voor losse support-vragen, wanneer je niet vaak hulp nodig hebt
70
/uur
  • Excl. BTW
  • Facturatie achteraf
  • Flexibel inzetbaar
  •  
  •  

VIRTIBO-KAART

10 uur support, voor als je wat vaker hulp nodg hebt
650
/10u
  • €65/u
  • Excl. BTW
  • Facturatie vooraf
  • Flexibel inzetbaar
  • 3 Maanden geldig

ABONNEMENT

Vastgelegd aantal uren support, voor als je structureel hulp nodig hebt
60
/uur
  • Excl. BTW
  • Facturatie maandelijks
  • Flexibel inzetbaar
  • Minimum 3 maanden
  • Maandelijks opzegbaar

Goed om te weten

  • Tijd wordt per begonnen kwartier afgeboekt (je krijgt hiervan maandelijks een overzichtje).
  • Ik geef je een seintje als je ca 75% van je uren hebt gebruikt.
  • Alleen geldig tijdens kantooruren (dus niet tijdens weekends of op feestdagen), tenzij we anders overeenkomen.
  • Na 3 maanden vervallen de niet opgebruikte uren. Deze worden niet terugbetaald.
  • Voor een abonnement geldt een minimum van 8 uur per maand.
  • Blijkt dat je meer uren nodig hebt dan vooraf afgesproken? Geen probleem, dan breiden we je abonnement gewoon uit.
  • Heb je toch minder uren nodig dan je vooraf had gedacht? Ook dat is geen probleem. Vanaf de eerste dag van de volgende factureringsperiode passen we de uren aan.
  • Als je een abonnement hebt en je hebt uitzonderlijk toch eens wat extra van mijn tijd nodig, dan betaal je per begonnen kwartier aan het uurtarief van je abonnement (€60 excl.BTW).

Werkzaamheden en beschikbaarheid worden in onderling overleg ingepland.

  • Standaard uurtarief: facturatie achteraf 
  • Urenkaarten: facturatie vooraf (ik start met jou te ondersteunen als ik de betaling ontvangen heb)
  • Abonnement: facturatie maandelijks, met een minimum van 3 maanden
Foto van Tine die online technische support biedt aan ondernemers

Let's do this!

I got your back! Zo is jouw business altijd safe en up to date!